• 088 - 165 30 00

      Vraag meer informatie aan

      Ontvang advies van ons enthousiaste customer service team.

      of bel ons op:

      088 - 165 30 00

  • Waterlogic Succesactie
    We verdelen 10 maanden lang iedere maand €500

    We hebben het beloofd

    Watercompany verdeelt € 5.000,- onder de inzendingen die we tijdens de stemronde voor de Business Succes Award 2015 hebben ontvangen. Aanvankelijk wilden we dit geldbedrag verdelen onder 3 verenigingen of projecten. Maar de hoeveelheid aanmeldingen was zo overweldigend dat we hebben besloten meer verenigingen, stichtingen en initiatieven blij te maken met ieder een iets kleinere donatie. Vanaf maart 2016 reiken wij daarom iedere maand een cheque van € 500,- uit aan één van de doelen die ons hart heeft veroverd en in onze ogen een mooie bijdrage levert aan de leefbaarheid in zijn of haar omgeving. Dit kan dus een regionaal, cultureel of maatschappelijk project zijn maar ook een stichting die op lokaal niveau een steentje bijdraagt. Deze actie loopt t/m december 2016.

    Cheque

    Branchewinnaar Success Award

    Branchewinnaar zonder sterallures

    In 2015 werd Watercompany door de vakjury van de Nationale Business Succes Award verkozen tot branchewinnaar in de categorie waterkoeler- en koffiebranche. Een titel die we vol trots hebben ontvangen en zien als een erkenning voor het feit dat onze aanpak werkt. En dat geluk delen we graag met anderen. Om die reden verdelen we dit jaar € 5.000,- onder projecten die bij ons zijn ingezonden tijdens de stemronde van de Nationale Business Succes Award.

    €500,- gaat in november naar Stichting Vastenavend in Bergen op Zoom

    Voor project: Vastenavend in 't Krabbegat

    Niet bij iedereen in Nederland gaat het kriebelen wanneer we de datum 11 november noemen. Maar in Bergen op Zoom, in carnavalstijd beter bekent als ’t Krabbegat, breekt er voor velen een tijd aan waar het hele jaar naar wordt uitgekijken: carnaval! Of zoals de ‘Krabben’ (de inwoners van ’t Krabbegat) het zelf liever noemen: Vastenavend. Dit gemeenschapsfeest zit al eeuwen diepgeworteld in de Bergse samenleving en wordt nog steeds fanatiek van generatie op generatie doorgegeven. Gehuld in bijzondere creaties en outfits vervagen rangen en standen volledig tijdens dit evenement. Voor de echte krab geen polonaises aan het lijf met eigentijdse fratsen en gekochte carnavalsoutfits. Juist alles wat op zolder ligt is goed om mee te versieren… ‘as ‘r mar un gedijn omhéne ken’ (lees: als er maar een gordijn omheen kan). Met deze in gordijnen gehulde vastenavendvierders, de Peperbus (de versierde en pratende kerktoren op de grote markt), het bijzondere repertoire eigen liedjes gespeeld door ontelbare dweilbandjes, het altijd spectaculaire KinderVastenavend en de prachtige optocht, is deze Bergse traditie een eigenzinnig evenement dat zijn weerga niet kent.

    Motivatie Waterlogic

    Deze één na laatste uitreiking van de SuccesAward donaties gaat naar een opmerkelijk doel. Bergenaren vieren op zo’n geheel eigen en trotse wijze het carnavalsfeest, zo’n bijzonder traditie moet gekoesterd worden. Daarom schenkt Waterlogic met veel plezier de novemberdonatie aan een stichting die, met een perfect sluitende begroting, het mogelijk maakt om een bijzonder feest te organiseren. De gratis optocht laat 80.000 bezoekers uit alle windstreken genieten van de mooiste praalwagens en sketches. Hiervoor zijn vele vrijwilligers al maanden van te voren aan het bouwen. De bouwclubs dingen met hun creaties mee naar prijzengeld dat door Stichting Vanstenavend ter beschikking wordt gesteld, om zo bouwclubs weer te helpen uit de kosten te komen. Daar draagt Waterlogic graag een steentje bij en daarom sluiten we voor deze maand geheel in traditie van de Krabben af: Agge mar leut et!

    Stichting Vastenavend

    Only Friends in Amsterdam

    €500,- gaat in oktober naar Only Friends in Amsterdam

    Voor project: Nieuwe sportattributen

    Only Friends is een sportclub in Amsterdam waar kinderen en jongeren met een lichamelijke of verstandelijke beperking lekker kunnen sporten. Want wanneer je een beperking hebt of chronisch ziek bent, is dit niet vanzelfsprekend. Terwijl het juist voor deze ‘kids‘ zo belangrijk is om, samen met anderen, te sporten. Sportclub Only Friends biedt vanuit de thuisbasis, het Ronald McDonald Centre in Amsterdam, 24 verschillende sporten aan waar zo’n 600 kinderen met veel plezier en enthousiasme zich in uit kunnen leven. Het succes van deze bijzondere club wordt bepaald doordat er niet wordt uitgegaan van beperkingen maar van behoeften en belevingswerelden van deze speciale groep sportertjes.

    Motivatie Waterlogic

    Watercompany vindt lichaamsbeweging belangrijk en is van mening dat dit voor iedereen bereikbaar moet zijn. En dat is bij deze groep kinderen en jongeren juist niet het geval. Aangepast materiaal, bijzonder vervoer naar evenementen; bij een sportclub als Only Friends werkt het allemaal net even iets anders. Met een donatie aan Sportclub Only Friends willen we bij Watercompany juist dit soort initiatieven onder de aandacht brengen. Want ook al hebben deze sporters net iets meer nodig dan ‘gezonde’ sporters, ook zij worden graag door veel supporters vanaf de zijlijn of tribune aangemoedigd. Watercompany steekt deze bijzondere sportclub graag een extra hart onder de riem door ze met de oktober-donatie van de SuccesAward in het zonnetje te zetten. En zo hopen we ook stiekem dit soort initiatieven door het hele land onder de aandacht te brengen. Lees op www.onlyfriends.nl meer over deze mooie club sportvrienden.

    €500,- gaat in september naar ACE Charity

    Voor project: diverse activiteiten

    ‘Je kunt niet alle honden van de wereld redden, wel de wereld van één hond’, aldus de Belgische Fabienne Paques. Zij is de oprichtster van ACE | SHIN, een organisatie die strijdt tegen het mishandelen en doden van verwaarloosde en mishandelde (zwerf)honden in Zuid-Spanje. De Spaanse omgang met honden is onvergelijkbaar met die in Nederland. Veel Spanjaarden zien honden als een wegwerpartikel: heb je er geen zin meer in, dan zet je ’m op straat. Daar worden ze opgepakt en naar zogenoemde dodingsstations gebracht. ACE | SHIN redt honden uit deze stations, verzorgt ze liefdevol en zoekt adoptiebaasjes voor ze in onder andere Nederland en België onder de naam ACE Charity. Daarnaast probeert ze de Spaanse mentaliteit te veranderen en invloed uit te oefenen op wet- en regelgeving.

    Motivatie Waterlogic

    Het is welhaast onbegrijpelijk voor ons Nederlanders hoe men in Spanje met honden omgaat. Ze zijn een cadeautje, een speeltje, waarvan je even gemakkelijk afstand doet als dat je het kreeg of kocht. Nederlanders zijn doorgaans verknocht aan hun dier, en zeker aan hun hond. Ze zijn maatjes voor het leven. Bij Waterlogic kunnen we er ook niet anders naar kijken. Het gaat om dieren, om leven, waar je respect voor moet hebben en waarvoor je goed moet zorgen. We dragen ACE | SHIN dan ook een warm hart toe, zodat zij al die ten dode opgeschreven honden een fijn leven kunnen geven.

    Cheque ACE Charity

    Alexander Monro Foundation

    Watercompany steunt Alexander Monro Foundation

    Voor project: diverse activiteiten

    De Alexander Monro Foundation werft fondsen voor projecten van het Alexander Monro Borstkankerziekenhuis. Dit ziekenhuis wil tot de absolute top behoren als het gaat om de bestrijding van borstkanker. Samen met de foundation maakt het ziekenhuis zich dagelijks sterk voor ‘snellere, betere en persoonlijke zorg voor de patiënt’. Zij zetten zich daarbij niet alleen in voor de beste zorg voor patiënten en hun naasten maar ook voor diverse projecten die zich richten op onderzoek en onderwijs. De nog vrij jonge foundation zet zich vol passie in als het gaat om het werven van donaties die de projecten in het ziekenhuis mogelijk kunnen maken. Zo komen we iedere dag een stap dichterbij het stoppen van deze ingrijpende ziekte.

    Motivatie Waterlogic

    Helaas kent iedereen wel iemand die getroffen is door borstkanker. Niet verwonderlijk want deze vorm van kanker is de meest voorkomende vorm van kanker bij vrouwen. Eén op de acht vrouwen in Nederland krijgt ooit in haar leven deze diagnose. Gelukkig kan door de huidige medische wetenschap borstkanker steeds sneller en beter behandeld worden. Maar we zijn er nog niet, want nog steeds zijn er ook patiënten die aan borstkanker overlijden. Watercompany draagt graag een steentje bij aan de bestrijding van deze ziekte. Daarom gaat de SuccesAward donatie voor juli naar de Alexander Monro Foundation. Een stichting die het Borstkankerziekenhuis van fondsen voorziet om patiënten met borstkanker nog beter en sneller te helpen. Donateurs zijn in allerlei soorten en maten welkom. Wilt u ook een steentje bijdragen? Kijk dan op www.alexandermonro.nl want iedere steun is hart nodig.

    €500,- gaat in juni naar Harold van Zundert Stichting

    Voor project: diverse activiteiten

    Op dinsdag 29 september 2009 sloeg het noodlot toe voor Harold van Zundert. De 36-jarige fanatieke voetbaltrainer van de D-jeugd bij NAC Breda komt om het leven tijdens een verkeersongeluk. Hij laat zoontje Jelle van bijna 3 jaar en zijn vrouw Veronique achter die op dat moment zeven maanden zwanger is van de tweeling Lieke en Lars. Vrienden en familie zetten hun verdriet om in kracht om anderen te helpen en richten zich op kinderen die ook op jonge leeftijd één of beide ouders hebben verloren. De Harold van Zundert stichting, die ontstaan is na het ‘Tribute2Harold’ voetbalevenement, organiseert onvergetelijke activiteiten en arrangementen zodat de kinderen ‘even het gemis kunnen vergeten’.

    Motivatie Waterlogic

    Wie het verhaal van de Harold van Zundert stichting leest, zal ongetwijfeld de kippenvel over het lijf voelen lopen. Waterlogic vindt het bewonderenswaardig dat zo’n immens trieste situatie mensen ook blijkbaar kracht kan geven om anderen juist te helpen. De afgelopen jaren heeft de stichting vele kinderen en gezinnen uit het westelijke deel van Brabant een onvergetelijke herinnering bezorgt, in een tijd die veelal gevuld was met verdriet. Bij Waterlogic twijfelde we geen moment toen Patrick Hommel en Inge van Fessem deze stichting opgaven als goede doel in de SuccesActie: deze stichting heeft het hart op de juiste plek zitten en verdient een donatie van € 500,-. We hopen dat ze weer snel een glimlach op het gezicht van vele kinderen kunnen brengen.

    Harold van Zundert Stichting

    Voetbaltoernooi ITVLE 2016

    €500,- gaat in mei naar Voetbaltoernooi ITVLE 2016, Fijnaart

    Voor project: Internationaal Toernooi Voor Lagere Elftallen 2016

    Op zaterdag 4 juni vindt in Fijnaart in Sportpark De Fendert voor de 11de keer het voetbalevenement Internationaal Toernooi Voor Lagere Elftallen plaats. Een sportieve dag waarbij 16 heren- en 8 damesteams zullen strijden om de beker. De dag heeft een extra sportief tintje door het goede doel dat aan dit evenement is gekoppeld. De organisatie hoopt deze dag een mooi bedrag op te kunnen halen voor de Dirk Kuyt Foundation. Een stichting die zich hard maakt voor sport & fun voor mensen met een lichamelijke of verstandelijke beperking. Door het organiseren van ruim 60 sportevenementen door het hele land bieden zij ook hen de mogelijkheid plezier te kunnen beleven aan sport. Of het nu gaat om G-voetbal, zeilen, rolstoeltennis of biljart voor mensen met Parkinson. Sport = Fun en moet daarom toegankelijk zijn voor iedereen!

    Motivatie Waterlogic

    Waterlogic heeft voor de maand mei gekozen voor een evenement waarbij het mes aan 2 kanten snijdt. Niet alleen de deelnemers aan ITVLE 2016 staat een leuke dag te wachten. Met hun sportieve inspanningen steunen ze de Dirk Kuyt Foundation, die weer op zijn beurt sport toegankelijk maakt voor mensen met een beperking. Onder het motto ‘denken in mogelijkheden in plaats van beperkingen’ worden gezellige sportevenementen georganiseerd waarbij sportieve uitdagingen en sociaal samenzijn centraal staan. Waterlogic maakt zich ook graag sterk voor het bereikbaar maken van dit soort activiteiten. We waren daarom ook blij verrast toen dit doel werd voorgedragen en schieten alvast graag € 500,- in de pot.

    €500,- gaat in april naar Voedselbank Edam-Volendam, Purmerend

    Voor project: Voedselbank Edam-Volenda

    De Voedselbank verstrekt verkregen voedsel gratis aan de armste mensen in Nederland. In Nederland leeft, nog steeds, meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens. De gehele organisatie van de Voedselbank (zowel landelijk als lokaal) draait volledig op vrijwilligers en de gulle giften van bedrijven, instellingen, gemeenten en particulieren. De Voedselbank helpt mensen die in de problemen zijn geraakt door ze tijdelijk te voorzien van voedselpakketten. Hiermee leggen zij een basis om te kunnen werken aan het verhogen van zelfredzaamheid zodat ze weer op eigen benen kunnen staan. Door de producten die de Voedselbank ontvangt van voedingsproducenten en supermarkten wordt ook het voedseloverschot teruggedrongen en zo het milieu minder belast.

    Motivatie Waterlogic

    Waterlogic heeft voor de maand april gekozen voor een organisatie die velen raakt: de Voedselbank. Want ook al zijn wij dagelijks bezig met de dagelijkse levensbehoefte nummer 1, water (en voor sommigen onder ons is dit koffie), goede voeding is zeker net zo belangrijk. Helaas is dat niet voor iedereen bereikbaar en is het voor velen pure noodzaak om een beroep te doen op de Voedselbank. Met het verspreiden van de voedselpakketten levert de Voedselbank ook een belangrijke bijdrage in de vermindering van voedseloverschotten en dat zien wij als een echte win-win-situatie. Voedselbank Edam-Volendam is voorgedragen door Martine Steur en wij geven de actieve vrijwilligers in de regio ‘Waterland’ graag een extra steuntje in de rug met deze cheque van € 500,-.

    Voedselbank Edam-Volendam

    €500,- gaat in maart naar Muziekvereniging Oranjevaan, Fijnaart

    Muziekvereniging Oranjevaan

    Voor project: Musical Ciske de Rat

    Al 125 jaar verovert muziekvereniging Oranjevaan uit Fijnaart de muzikale harten in de regio. Naast de vaste lokale optredens tijdens Koningsdag, Dodenherdenking, Wandelvierdaagse en de Sinterklaasintocht is deze actieve vereniging ook bedenker en initiator van de populaire Fendertseweek. Oranjevaan staat ook bekend om haar grote musicalproducties die dankzij de vele vrijwilligers een lage entreeprijs hebben en daarmee voor een groot publiek toegankelijk zijn. Deze grote producties met decor- en tribunebouw en professioneel licht kosten de verenging veel geld. Voor de nieuwe productie Ciske de Rat die op 18 t/m 20 maart wordt opgevoerd, wordt zelfs een gigantisch videoscherm ingezet als decorstuk. Een spectakel waar iedere voorstelling 750 mensen van kunnen genieten.

    Motivatie Waterlogic

    Waterlogic heeft voor de maand maart voor muziekvereniging Oranjevaan gekozen omdat wij het belangrijk vinden dat cultuur voor iedereen toegankelijk is. Door de vele bezuinigingen in de culturele sector zijn initiatieven zoals musical Ciske de Rat zeldzamer geworden. En dat terwijl er veel mensen zo veel plezier aan beleven. Wij geven deze jubilerende vereniging graag een extra steuntje in de rug voor het uitvoeren van het bekende verhaal van Ciske de Rat. Toi-toi-toi!

    Top