Waterlogic Nederland zet haar dagelijkse activiteiten verder. Lees meer

Voor meer specifieke vragen met betrekking tot onze service en producten, lees meer hierover in onze FAQ’s.

  • Informatie aanvragen
  • Waterlogic
    Waterlogic update COVID-19

    Aangezien de COVID-19-pandemie nog steeds grote schade aanricht in het dagelijks leven, blijft onze prioriteit het welzijn van onze klanten, werknemers en leveranciers. We streven ernaar om op de veiligst mogelijke manier te werken en nog veel meer in deze bijzondere tijden.

    Deze pagina biedt antwoorden op veelgestelde vragen om u te helpen bij de uitdagingen die het virus met zich meebrengt om u en uw personeel veilig en gehydrateerd te houden.

    • Is Waterlogic volledig terug operationeel?

      We hebben onze activiteiten steeds voort gezet en doen er alles aan om u de service te bieden die u van ons gewend bent, zelfs in deze moeilijke tijden. De behoefte aan gezonde en veilige hydratatie is nu actueler dan ooit. Sterker nog, tijdens de lockdown hebben we alle nodige maatregelen getroffen om essentiële werknemers veilig gehydrateerd te houden in de meest kritische sectoren. We volgen de richtlijnen van de overheid nauwkeurig op en mochten er nog wijzigingen zijn , dan zullen we ons best doen om u op de hoogte te houden.
    • Ons kantoor sluit tijdelijk en we hebben een Waterlogic dispenser, wat moeten we doen?

      Zet uw Waterlogic waterdispenser af als uw kantoor voor een tijdje gaat sluiten. Wanneer uw werkplek opnieuw wordt geopend, raden we u aan uw Waterlogic-machine door te spoelen om ervoor te zorgen dat uw eerste glas water vers wordt gefilterd.
    • Wat moeten we doen om onze dispenser opnieuw te gebruiken?

      We helpen u om snel terug aan de slag te gaan. Volg deze instructies om uw dispenser, machine of apparatuur opnieuw op te starten, en lees 'Wat is de beste manier om mijn Waterlogic dispenser schoon te houden?' voor meer tips over het toepassen van verbeterde protocollen rond hygiëne en social distancing:
      • Zet uw machine weer aan en wacht minimaal een uur voordat u hem gebruikt, zodat er voldoende tijd is om het water te verwarmen en af ​​te koelen. Schakel de water- en CO2-gastoevoer weer in als één van beide is uitgeschakeld.
      • Spoel minimaal 5 liter ambient, cold en sparkling water en minimaal 3 liter hot water. Mogelijk moet u meer water spoelen om aan uw smaakvoorkeur te voldoen. Gooi het water weg.
      • Spoelen helpt om stilstaand water uit het systeem te verwijderen. Voor sparkling units verwijdert het spoelen ook alle mogelijke luchtbellen die zich in de waterleidingen hebben gevormd. Veranderingen in temperatuur en blootstelling aan licht kunnen ook de smaak en geur beïnvloeden.
      • Ontsmet alle externe oppervlakken van de machine, inclusief alle afgiftepunten / taps / hendels, stickers, lekbakken en roosters met een desinfecterend middel zoals AquaDosa.
      • Voor dispensers met reverse osmose, laat u deze units om de dag draaien om de membranen fris en gevuld te houden en om ervoor te zorgen dat al het water in de tank wordt gebruikt. Controleer de tankdruk en breng indien nodig opnieuw onder druk.
      • Raadpleeg voor koffiemachines de gebruikershandleiding voor machinespecifieke dagelijkse onderhoudsinstructies en volg deze voor gebruik op. Als er geen gebruikershandleiding is, volg dan deze eenvoudige stappen: Maak alle koffiereservoirs die koffiekorrels bevatten leeg; laat ten minste 1 liter heet water door de koffiemachine lopen door de optie heet water te selecteren; schenk 3-4 kopjes koffie voor gebruik.
      • Was al het glaswerk, herbruikbare flessen, karaffen en andere drinkbekers met de hand met heet water en afwasmiddel en spoel ze vervolgens af. Plaats in een vaatwasser of glazenwasser en doorloop twee wascycli om eventuele resten te verwijderen.
    • Hoe kan ik mijn Waterlogic dispenser het beste schoon houden?

      • Zodra u de herstartprocedures hebt gevolgd, moet u elke gelegenheid gebruiken om regelmatige ontsmetting van uw apparatuur en verbruiksartikelen aan te moedigen, evenals verhoogde maatregelen voor persoonlijke hygiëne om de verspreiding van ziektekiemen te helpen voorkomen.
      • Was of ontsmet uw handen met een op alcohol gebaseerde gel voor en na gebruik van uw dispenser.
      • Scherm niezen en hoesten af ​​bij de dispenser om de verspreiding van ziektekiemen te helpen voorkomen. We raden aan om een ​​handontsmettingsmiddel en tissues binnen handbereik van de dispenser te houden, en een afvalbak om gebruikte tissues weg te gooien.
      • Houd een veilige afstand van anderen wanneer u tapt bij de waterdispenser. Het is aanbevolen om te allen tijde een afstand van minimaal 1,5 meter aan te houden.
      • Gebruik een desinfectiemiddel zoals AquaDosa of wegwerp-desinfectiedoekjes om uw dispenser regelmatig te ontsmetten. Besteed bijzondere aandacht aan het afgiftegebied.
      • Al het glaswerk, herbruikbare flessen, karaffen en andere drinkbekers moeten na elk gebruik zonder uitzondering in een vaatwasser of glazenwasser worden gewassen. Voor alle artikelen wordt een tweede cyclus aanbevolen. Als u wegwerpbekers gebruikt, moedig het weggooien na elk gebruik aan, hergebruik het niet en laat het niet aan anderen over om het weg te gooien.
    • Zijn er vertragingen bij de bestellingen?

      We beheren onze supply chain en werken onvermoeibaar door om ervoor te zorgen dat onze producten beschikbaar zijn wanneer onze klanten ze nodig hebben. We kunnen met trots zeggen dat we onze verplichtingen zo goed als mogelijk zijn nagekomen met weinig tot geen impact op onze klanten.
    • Hoe helpt Waterlogic de verspreiding van coronavirus te voorkomen?

      We hebben altijd gewerkt volgens de hoogste gezondheids- en veiligheidsprotocollen en zullen deze uitbreiden, zodat onze medewerkers en klanten altijd veilig blijven.
      • Waterlogic heeft overheidsrichtlijnen geïmplementeerd om een ​​veilige werkomgeving te creëren voor onze werknemers en bezoekers. Wanneer nodig werken werknemers vanuit huis om social distancing mogelijk te maken.
      • Persoonlijke beschermingsmiddelen en ontsmettingsmiddelen zijn ter beschikking gesteld voor alle medewerkers.
      • Onze servicemonteurs en salesteam volgen strikte hygiëne- en social distancing protocollen bij een bezoek aan de klant. Indien u wenst kunnen we ook via Microsoft Teams vergaderen.
      • Waterlogic helpt onze klanten om sterke boodschappen over social distancing en hygiëne rond de dispenser te promoten met gratis te downloaden tentkaarten, stickers en heropstartgidsen, plus een aantal extra producten ter ondersteuning van een hygiënische werkomgeving inclusief handsfree pedalen. Bekijk hieronder onze 'Handige tools'.
      • Voor dat onze medewerkers hun werkzaamheden starten bij de klant, kijken ze ter plaatste of de social distancing en hygiëne maatregelen worden toegepast.
      • Elke bezoeker en medewerker die onze kantoren betreedt, past de hygiënische regels toe o.a. handen wassen en antibacteriële sprays of gels gebruiken. Social distancing is de norm.
      • Er is een home office-plan geïmplementeerd voor alle medewerkers waarvan de werkactiviteit het toelaat. Voor de uitvoering van bepaalde essentiële activiteiten zoals door onze magazijnmedewerkers en servicemonteurs worden de werkzaamheden op kantoor en bij de klant voortgezet, rekening houdend met de social distancing en algemene hygiëne regels.
      • Voor onze externe salesmedewerkers is home office de norm en voor niet-operationele klantenbezoeken wordt video conferencing aanbevolen.
    • Hebben de fabrieken en magazijnen van Waterlogic specifieke hygiëneprotocollen?

      Waterlogic volgt strikte hygiënenormen in zowel onze fabrieken als onze magazijnen. We hebben altijd gewerkt volgens de strengste gezondheids- en veiligheidsprotocollen en we implementeren waakzaam verbeterde methoden om de voortdurende veiligheid van onze werknemers en onze klanten te waarborgen.
    • Zal een Waterlogic monteur nog steeds onderhoud op locatie uitvoeren op onze waterdispensers?

      We blijven het overheidsadvies volgen. Servicebezoeken op locatie blijven gewoon doorgaan, op voorwaarde dat onze klanten en onze servicemonteurs de nodige hygiëne- en veiligheidsmaatregelen volgen.
    • Is er een moment waarop Waterlogic stopt met het onderhouden van een specifieke locatie?

      Onze topprioriteit blijft de gezondheid van onze medewerkers en onze klanten. Wanneer een klant op een specifieke locatie ons schriftelijk meedeelt dat leveranciers niet langer toegestaan zijn op locatie, zullen we onze service stopzetten. Ook als een locatie binnen een quarantainegebied valt zullen wij onze service stopzetten. U kan ons bereiken op het nummer +31 (0)88 165 3000 of via mail: info@waterlogic.nl
    • Hoe kan Waterlogic garanderen dat het transporteren van waterdispensers van de ene locatie naar de andere het Coronavirus niet overbrengt?

      Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) hebben onderzoeken aangetoond dat het COVID-19-virus tot 72 uur kan overleven op plastic en roestvrij staal en minder dan 24 uur op karton. We hanteren veilige en hygiënische maatregelen in onze hele supply chain en kunnen erop vertrouwen dat elke dispenser vóór gebruik door klanten grondig wordt ontsmet.
    • Wordt het Coronavirus gedood door de de Firewall® technologie die wordt gebruikt in Waterlogic dispensers?

      Onze gepatenteerde Firewall®-technologie zuivert water over de gehele lengte van het afgiftepunt: een functie die geen enkele andere POU-dispenser biedt. Deze technologie voorkomt dat virussen, bacteriën en microbiële cysten het drinkwater besmetten en ziekte veroorzaken. Het is bewezen dat Firewall® tot 99,999% van de virussen verwijdert. Het is echter niet getest tegen COVID-19.
    • Beschermt de antimicrobiële BioCote® oppervlaktebescherming gebruikers tegen het Coronavirus?

      BioCote® ingebouwde antimicrobiële bescherming beperkt de groei van bacteriën en schimmels rond het afgiftepunt en filter, vermindert de kans op kruisbesmetting en houdt de dispenser langer vers en schoon. Hoewel bewezen is dat microben binnen 2 uur met 99,5% worden verminderd, is BioCote® niet getest of gecertificeerd om COVID-19 te elimineren. We adviseren regelmatige reiniging en ontsmetting van de dispenser met desinfecterende spray of doekjes, een sterke focus op handhygiëne voor alle gebruikers, evenals het volgen van up-to-date richtlijnen van overheidsinstanties en gezondheidsautoriteiten.
    • Kunnen mensen besmet raken met het Coronavirus vanuit elke oppervlak?

      Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie verspreidt het virus zich van persoon tot persoon via kleine druppeltjes uit de neus of mond. Deze druppels verspreiden zich wanneer een persoon met COVID-19 hoest of uitademt. De druppels kunnen op voorwerpen en oppervlakken terechtkomen die een persoon vervolgens kan aanraken, wat resulteert in de mogelijke overdracht van COVID-19 wanneer deze persoon vervolgens zijn/haar ogen, neus of mond aanraakt. Voor meer informatie over het Coronavirus (COVID-19), lees hier de richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie.
    • Hoe moet ik mijn Waterlogic waterkoeler schoonmaken?

      We adviseren regelmatig de dispenser te reinigen en te ontsmeten met desinfecterende spray of doekjes. Daarnaast is het zeer belangrijk dat alle gebruikers strikte handhygiëne opvolgen, evenals het opvolgen van richtlijnen vanuit de overhegezondheidsautoriteitBij het schoonmaken dienen het tappunt, het display en draaiknoppen extra goed schoongemaakt te worden.

    Handige tools om u op weg te helpen

    Bezoek onze heropstart pagina waar u het volgende kan vinden:

    • Waterdispensers op de werkplek
      Dit document biedt praktische inzichten en maatregelen om overheden en instansties te helpen bij het opstellen van de nodige maatregelen om de risico's van waterdispensers op de werkplek te beperken.
    • Waterdispenser heropstart- en gebruikershandleiding
      Een handige gids om u weer aan de slag te krijgen met een sterke focus op hygiëne en social dinstancing om het risico op infectie te verminderen.
    • Support materiaal waterdispenser
      Help sterke boodschappen van social distancing en hygiëne rond uw dispenser te promoten met gratis te downloaden tentkaarten en stickers.

    Plus een aantal extra producten ter ondersteuning van een hygiënische werkomgeving en ter bevordering van de social distancing-maatregelen rond de waterdispenser.

    Heeft u nog andere vragen?

    We zullen nauw contact blijven houden. Mochten er ontwikkelingen zijn dan zullen wij hierover updates plaatsen. Mocht u nog andere vragen hebben over hoe onze diensten kunnen worden beïnvloed door de COIVD-19-uitbraak, neem dan rechtstreeks contact met ons op via de onderstaande gegevens en we zullen ons best doen om u te helpen.

    Top