• 088 - 165 30 00

      Vraag meer informatie aan

      Ontvang advies van ons enthousiaste customer service team.

      of bel ons op:

      088 - 165 30 00

  • 5 manieren om meer water te drinken op je werk

    Geschreven door ,
    5 manieren om meer water te drinken op je werk

    We kennen ze allemaal, de tientallen redenen waarom water goed voor je is. Bijna ieder gezondheids- en fitnesstijdschrift zegt dat het drinken van liters water je haar sterker maakt, je huid doet laten stralen en je in het algemeen een productiever, succesvoller en gezonder persoon bent. Iedere slok water helpt je om het aantal calorieën dat je inneemt onder controle te houden, het houdt ons energiek tijdens het sporten, het helpt met de stoelgang, verbetert de werking van je nieren en is goed voor je huid. En toch zijn de meeste van ons er schuldig aan niet minimaal 2 liter water per dag te drinken. We hebben het ofwel te druk of houden simpelweg niet van de smaak van water. Vooral op ons werk waar we dagelijks met deadlines te maken hebben, kan het drinken van voldoende water een probleem zijn. Als hydratatie voor jou meer een verplichting is dan een goede gewoonte, dan vind je hieronder 5 makkelijke manieren om tijdens de werkdag voldoende water binnen te krijgen.

    Voeg fruit toe aan je water voor een lekkere frisse smaak

    1. Voeg fruit toe aan je water voor een lekkere frisse smaak

    Als je water saai en smakeloos vindt, voeg dan schijfjes sinaasappel, stukjes watermeloen, citroen, kiwi of framboos toe. Je kunt zelfs het fruit invriezen en gebruiken als ijsblokjes, om je water koel te houden. Ontbreken er voor jou bubbels aan het water, probeer dan een koolzuurhoudend mineraalwater of club soda voor een vergelijkbaar resultaat.

    2. Gebruik een drink-app

    Er zijn honderden apps voorhanden die een oplossing voor je water ellende kunnen zijn. De apps houden bij hoeveel glazen of milliliter water je drinkt op en dag. Er is geen betere aansporing om op het juiste hydratatie pad te blijven dan een alarm of notificatie op je telefoon die je hieraan helpt herinneren.

    3. Gebruik een duurzame, herbruikbare fles die je kunt blijven bijvullen

    Om je net dat duwtje in de rug te geven regelmatig water te blijven drinken, zou het kopen van een mooie nieuwe drinkfles weleens een simpele oplossing kunnen zijn. Net zoals een nieuwe outfit of schoenen je de motivatie kunnen geven om energiek aan de dag te beginnen, kan een kekke waterfles je wellicht helpen om gehydrateerd te blijven.

    Gebruik een duurzame, herbruikbare fles die je kunt blijven bijvullen

    4. Eet voedsel dat rijk is aan water, zoals groente en fruit

    Er zijn talloze groenten en fruit die een flinke hoeveelheid water bevatten. Voeg waterrijke groenten en fruit zoals sla, komkommer, aardbeien, watermeloen, abrikozen, courgette, kersen, spinazie en tomaten toe aan je dagelijkse dieet om zo ongemerkt water binnen te krijgen. Hoewel groenten en fruit een belangrijke bron zijn van water voor ons lichaam, ze geven ons niet voldoende vocht om aan de benodigde hoeveelheden te kunnen voldoen. We raden je daarom aan om naast het eten van groenten en fruit toch zeker ook extra water te drinken.

    Maak gebruik van een waterkoeler

    5. Maak gebruik van een waterkoeler

    Het meebrengen van je eigen plastic flessen overal naar toe is niet alleen onhandig, maar ook slecht voor het milieu. Stel je voor dat er op je werk een waterkoeler beschikbaar is waardoor je dag in dag uit onbeperkt toegang hebt tot vers, gezuiverd en koud water. Het systeem wordt direct op de watertoevoer aangesloten en daarmee wordt het meezeulen van flessen water in één klap overbodig.

    Ved at følge disse fem enkle råd, vil du begynde at elske smagen af vand, prioritere at få drukket nok, og leve et sundere og mere tilfredsstillende liv.