• 088 - 165 30 00

      Vraag meer informatie aan

      Ontvang advies van ons enthousiaste customer service team.

      of bel ons op:

      088 - 165 30 00

  • Geluksgevoel via Hydratatie - Een ondernemer z’n beste vriend

    Geschreven door ,
    Geluksgevoel via Hydratatie - Een ondernemer z’n beste vriend

    Als ondernemers zijn we altijd op zoek naar manieren om onze klanten te beïnvloeden en hen gelukkig te maken. Uit berichtgeving van EditieNL blijkt dat een restaurant bijvoorbeeld veel meer kans heeft op negatieve recensies van klanten op dagen dat het slecht weer is. Iets vergelijkbaars geldt voor schoonheidssalons; namelijk dat wanneer de salon volgens de klanten niet sfeervol is, de klant meer geneigd is om de behandeling als minder comfortabel te beoordelen. De stemming waarin iemand verkeert, is slechts een van de vele factoren waarop bezoekers en potentiële klanten onbewust de keuze baseren om wel of geen zaken met u te doen. Wat handig is om te weten is dat er tientallen kleine dingen zijn die u gemakkelijk kunt implementeren om de stemming van uw prospects te verbeteren en ze tot kopen aan te zetten. Alleen al het aanbieden van een glas water kan het geluksgevoel van een potentiële klant verhogen en hem of haar daarmee vatbaarder maken tot het doen van aankopen.

    Wat kan een klant ervan weerhouden om aankopen te doen?

    Wat kan een klant ervan weerhouden om aankopen te doen?

    In tegenstelling tot wat we vaak denken zijn de meeste beslissingen die we nemen gebaseerd op hoe we ons op dat moment voelen en niet op logica Hoewel ons humeur in korte tijd kan veranderen, het blijkt verantwoordelijk te zijn voor de meeste keuzes die we maken. Een negatieve stemming kan er voor zorgen dat een persoon belangrijke beslissingen uitstelt. Aan de andere kant worden gelukkige en zelfverzekerde personen vaak geassocieerd met daadkracht en succes.

    Er zijn verschillende factoren die de stemming van een potentiële klant kunnen beïnvloeden. Bijvoorbeeld als de offerte niet overeenkomt met de verwachtingen, of wanneer het gevoel bestaat dat men geen waar voor zijn geld krijgt. Een eerlijk verkooppraatje en een goede service kunnen ook een belangrijke rol spelen. Het zal u misschien verbazen, maar ook uitdroging is een factor die de gemoedstoestand van een potentiële klant kan beïnvloeden. Zelfs als iemand maar 1,5% onder het optimale hydratatieniveau zit kan dat niet alleen iemands stemming, maar ook diens energie-niveau veranderen. Onderzoek van de Universiteit van Connecticut heeft uitgewezen dat slechts een klein vochttekort al van invloed is op de prestaties, het energieniveau, het humeur en het denkvermogen. Opvallend hierbij was ook dat het niet uitmaakte of testpersonen 40 minuten op de lopende band hadden gelopen of gewoon stil in een stoel hadden gezeten. Een gebrek aan vocht kan dus leiden tot vermoeidheid, lusteloosheid en een slecht humeur - slecht nieuws voor ondernemers.

    Wat kunt u potentiële klanten aanbieden om hen gelukkig maken?

    Wat kunt u potentiële klanten aanbieden om hen gelukkig maken?

    Er zijn specifieke dingen die een verkoper kan doen om het humeur van een klant te verbeteren en daarmee de kans te vergroten dat zij iets kopen. Eerlijkheid, begrip en een goede service zijn belangrijk om klanten tevreden te houden. Goede hydratatie kan ook een belangrijke rol spelen. Maakt u gebruik van een ingebouwde waterkoeler dan hoeft u zich geen zorgen te maken over het op voorraad hebben van plastic flessen op het moment dat uw klanten hun dorst willen lessen. Een flesloze waterkoeler kan direct op de watertoevoer worden aangesloten, wat er voor zorgt dat u uw klanten water kan aanbieden wanneer u maar wilt, terwijl het ook nog eens beter is voor het milieu. Niet alleen voorziet u de klant hiermee in een onbeperkte hoeveelheid gezuiverd water; de klant kan het precies zo krijgen als hij wil - warm, koud en zelfs met bubbles. U kunt er zelfs voor kiezen om via dezelfde aansluiting koffie, sappen of koolzuurhoudende frisdranken aan te bieden. Hiermee voorziet u niet alleen in de hydratatiebehoefte van uw klanten, maar het geeft ook aan dat u net dat stapje extra doet om het hen naar de zin te maken. Dit zal een goede indruk achterlaten.

    Conclusie

    Concluderend

    Velen van ons ervaren gedurende de dag een zekere mate van uitdroging die ons vatbaar kan maken voor de negatieve mentale en fysieke effecten daarvan. Door uw potentiële klanten te helpen gehydrateerd te blijven kunt u hun gemoedstoestand positief beïnvloeden en daarmee voorkomt u wellicht dat een klant zich op het laatste moment bedenkt en de koop niet doorgaat. Goed gehumeurde, gehydrateerde klanten zouden uw verkoopcijfers zo maar eens aan flinke boost kunnen geven en een flesloze waterkoeler is een geweldige manier om te beginnen.